În ședința de guvern de astăzi a fost aprobat proiectul referitor la timbrul de mediu, denumirea sub care este promovată noua taxă auto. Despre noua taxă auto se vorbeşte de la începutul acestui an.
În formula actuală, aceasta nemulţumea producătorii auto, în condiţiile în care fixează, consideră aceştia, niveluri reduse pentru maşinile puternic poluante. Ca urmare, în cea mai recentă ședință de guvern autoritățile au propus ca pentru achiziția de mașini puțin poluante sau electrice să se acorde prime.
Ce prevede proiectul de pe site-ul ministerului
În raport cu actuala formulă a taxei de primă înmatriculare, formula timbrului de mediu ia în calcul integral emisiile de carbon.
Conform propunerii prezentate, timbrul de mediu va lua în calcul doar emisiile poluante de dioxid de carbon, spre deosebire de sistemul actual în care este calculată şi cilindreea. Emisia de dioxid de carbon va fi luată în calcul integral la stabilirea valorii timbrului de mediu, în condiţiile în care în prezent aceste emisii au o proporţie de doar 30% la stabilirea taxei auto.
Pentru maşinile non-euro, euro 1 sau euro 2, timbrul de mediu are o valoare mai mică decât taxa de primă înmatriculare sau de primă vânzare. Diferenţa poate ajunge şi la 90%.
Pentru motorizările euro 3 sau euro 4, care constituie ponderea majoritară a maşinilor din circulaţie, timbrul de mediu are o valoare cu circa 10- 15% mai mare decât cea a taxei de primă înmatriculare, susţine Rovana Plumb, ministrul Mediului. În unele cazuri diferenţa este însă mult mai mare.
Maşinile cu motorizări euro 6, maşinile electrice şi maşinile hibrid nu vor plăti timbrul de mediu. În ceea ce priveşte tehnologiile Euro 5 nivelul taxei va fi asemănător cu nivelul taxei actuale, în unele cazuri fiind însă uşor mai redus.
Alte prevederi importante ale