Niciunde democrația nu este mai rarefiată într-o societate ca în interiorul partidelor politice. Cînd și cînd membri unui partid cred că vor face mai mulți bani cu un alt șef de gașcă, și-atunci se acuză de trădare, cumpără voturi pentru congres, își grupează alături finii și nașii, îi trag de mînecă pe cei pe care i-au ajutat în trecut, se șantajează cu materiale de presă.
Viziunea ne-heterosexuală sau androsexuală a democrației spune că în spatele oricărui bărbat de stat puternic e un om de afaceri și mai puternic care gîfîie și trage din greu pentru viitoarele contracte cu statul. Odată cu omul nostru politic ajung la putere mulți alții: cei care l-au sprijinit în partid, prietenii care-și fac rapid firme de consultanță și de agrafe de birou, rudele de gradul unu, doi și trei care pe-acolo prin provincie pe unde or fi prin posturi călduțe, chiar fierbinți financiar.
Omul politic e calul de curse hrănit ani de zile cu bani de diferiți oameni de afaceri și cu afecțiune de facțiuni din Servicii pentru viitorul luminos în care el, deci ei, vor ajunge la putere. Nu se întîmplă, asta e, calul se transformă în lasagna fiind devorat în prime-time.
Așadar, înainte să ne întrebăm care e mai bun dintre Blaga sau Udrea, dintre Antonescu sau Tăriceanu, trebuie să definim ce înseamnă "mai bun". Mai exact deci, să ne întrebăm cine am vrea să facă mai mulți bani în viitor: gașaca lui Blaga sau gașca lui Udrea, gașca lui Tăriceanu sau gașca lui Tăriceanu?
Niciunde democrația nu este mai rarefiată într-o societate ca în interiorul partidelor politice. Cînd și cînd membri unui partid cred că vor face mai mulți bani cu un alt șef de gașcă, și-atunci se acuză de trădare, cumpără voturi pentru congres, își grupează alături finii și nașii, îi trag de mînecă pe cei pe care i-au ajutat în trecut, se șantajează cu materiale de presă.
Viziunea ne