- Istoric - nr. 35 / 20 Februarie, 2013 Istoria C.F.R. s-a scris cu sange In urma cu 80 de ani, la 16 februarie 1933, din ordin regal, dupa cum scrie Armand Calinescu, inalt demnitar al regimului, in trei randuri, s-a cerut autoritatilor "sa reprimam energic”! Iar autoritatile militare s-au conformat (chiar si dupa arestarea a peste 1.000 de grevisti. Ordinul sefului Marelui Stat Major - "Prima mitraliera sa mature putin strada. Sa nu mai miste unul!” - a fost, imediat, executat. Iar apoi extins si asupra grevistilor care ocupasera, ca forma de lupta, Atelierele CFR. Au fost zeci de morti si cu mult mai multi raniti. Pentru actele lor de bravura asasinii de la guvernare - nationaltarani stii condusi de Iuliu Maniu si Alexandru Vaida Voievod - au fost felicitati, chiar in Parlament, inclusiv de catre reprezentantii opozitiei liberale. Ceferistii din 1933 au protestat si si-au dat viata, pentru conditii de munca mai bune pentru ei si pentru urmasii lor. Azi, eroii ceferisti de la Atelierele din Bucuresti au fost dati uitarii chiar si de catre cei care mai muncesc in transporturile feroviare, organizati sau nu in sindicate. Pasivitatii de care dau dovada ceferistii in fata distrugerii SNCFR, sub pretextul salvarii prin privatizare, al desfiintarii multor linii de cale ferata, al lipsei totale de modernizare in domeniu, al amplificarii starii de nesiguranta pentru calatori sau marfurile transportate, i se potriveste, cum nu se poate mai bine, o vorba din intelepciunea populara: "Cine nu-si respecta inaintasii, nu are niciun viitor!”. Celor care ne guverneaza, de peste 23 de ani, si liderilor de sindicat, care se afla intr-o complicitate infractionala cu cei care au distrus si distrug cu buna-stiinta Caile Ferate Romane, le reamintim cateva momente din istoria recenta, care pot fi catalogate "criminale” din punct de vedere economic: CRIME ECONOMICE: • Instrainarea, re