Rovana Plumb, ministrul Mediului, a explicat la Realitatea TV ce aduce nou introducerea timbrului de mediu. Din 15 martie, şoferii vor fi nevoiţi să plătească timbrul de mediu dacă vând sau cumpără maşini pentru care nu a fost achitată taxa auto.
Executivul a aprobat marţi Ordonanţa de Urgenţă care prevede acest lucru. Ministrul Mediului anunţă că timbrul de mediu se va calcula în funcţie de emisiile de dioxid de carbon ale autoturismului şi diferit, pentru maşinile pe benzină şi pentru cele pe motorină.
"Pentru maşinile mai vechi, în primul rând, se aplică o cotă de depreciere care ţine cont de vechimea maşinii şi, astfel, se explică faptul că valoarea timbrului de mediu pe final este mult mai mică decât valoarea actuală a taxei auto care este aberant de mare. S-a ţinut cont de faptul că o maşină veche se apropie de perioada de sfârşit de funcţionare şi se transformă în deşeu. Noi am spus clar că acest timbru de mediu se va achita o singură dată pe durata de viaţă a maşinii. Cu cât maşina este mai veche, cu atât perioada ei de viaţă este mai scurtă", a spus ministrul.
"Cumpărătorul poate să îşi aleagă orice tip de maşină doreşte. Cu cât tehnologia utilizată pentru maşina respectivă este mai veche, cu atât şi taxa e mai mare. Pentru că se presupune că poluează mai mult. Pe parcul naţional din România intră foarte multe maşini cu tehnologii Euro 3 şi Euro 4. Ceea ce am urmărit noi prin introducerea acestui timbru de mediu este, în primul rând, să înnoim parcul auto şi, concomitent, să putem să reducem emisiile de dioxid de carbon. Maşinile Euro 3 şi Euro 4 au un grad de poluare mai mare decât maşinile Euro 5. Este clar că atât timp cât poluarea, ca şi emisii, este mai mare pentru Euro 3 şi Euro 4, şi timbrul de mediu este mai mare. De ce preferă românii Euro 3 şi Euro 4? Aici pot să vă răspundă cei care cumpără Euro 3 şi Euro 4 sau cei c