Aceştia trebuie să investească în aeronave care au un consum mai mic, deoarece costurile vor deveni în următorii ani prea mari
De exemplu, Lufthansa a cheltuit în primele 9 luni ale anului trecut cu aproape 1 mld. euro mai mult decât în 2011, în condiţiile în care numărul de zboruri a scăzut
Nici hedging-ul nu mai funcţionează, pentru că preţurile sunt volatile
Principala problemă cu care companiile din industria aeriană se confruntă este reprezentată de costurile cu combustibilul, iar operatorii trebuie să se orienteze către aeronave care au un consum mai mic, întrucât altfel nu vor putea face faţă acestei presiuni. "Înainte ne reduceam riscurile prin operaţiuni de hedging, acum preţurile când scad, când cresc, încât nu mai putem să facem estimări sigure", a declarat Ofer Kisch, manager general pentru Europa Centrală al Lufthansa Group, într-o conferinţă de presă organizată astăzi.
El a explicat că Lufthansa plăteşte foarte mulţi bani pentru combustibil, iar acest lucru ar putea reprezenta o problemă serioasă. "Preţul combustibilului va continua să reprezinte o problemă serioasă în următorii ani", a continuat acesta, explicând că este necesar ca operatorii să investească în aeronave care consumă mai puţin.
Menţinerea costurilor la un nivel sustenabil, principala provocare
"Altfel va fi un dezastru pe această piaţă. Costurile vor deveni mult mai mari decât veniturile operatorilor", a mai spus Ofer Kisch, continuând prin a preciza că menţinerea costurilor la un nivel sustenabil şi maximizarea veniturilor vor reprezenta principala provocare în următorii ani pentru industrie.
Potrivit reprezentantului companiei, Lufthansa a cheltuit în primele nouă luni ale anului trecut cu 21% mai mult decât în 2011 pentru carburant, adică cu 972 milioane euro peste nivelul din anul precedent, asta în contextul în care în 2012