Au trecut deja cinci săptămâni de când aeronavele 787 Dreamliner au interdicţie la zbor, din cauza unor probleme la baterii. Acest lucru a generat încă o problemă pentru compania Boeing: nu găseşte locuri pentru parcarea avioanelor care ies din fabrica de lângă Seattle.
Potrivit New York Times, Boeing nu a dorit să oprească activitatea la fabrica din Everett, statul Washington şi nici la o altă unitate din Charleston, astfel că săptămânal este produs un nou 787.
În momentul în care Administraţia Federală pentru Aviaţie (FAA) a decis consemnarea tuturor aeronavelor 787 erau în exploatare 50 de astfel de aparate la nivel mondial.
„În prezent avem suficient spaţiu pentru parcarea avioanelor la Everett şi nu vom specula despre limitările din viitor”, a declarat Marc Birte, purtător de cuvânt al Boeing.
Boeing încearcă să facă loc pentru parcarea avioanelor, pe terenurile companiei, luând legătura deja cu două companii specializare în stocarea avionelor comerciale, pentru parcarea unor modele de aeronave care nu pot so fie livrate imediat către clienţi.
Pentru zborurile 787 este nevoie de aprobarea specială a FAA.
„Nu poţi opri fabrici din toată lumea. Următorul pas ar fi ca furnizorii să nu trimită componentele, dar câte aripi poate stoca Mitsubishi?”, a declarat Yossi Sheffi, profesor la Massachusetts Institute of Technology.
Astfel, producţia Dreamlinerse desfăşoară normal la ambele fabrici. Oprirea sau încetinirea activităţilor ar fi foarte dificilă şi costisitoar, deoarece elementele componente sunt fabricate în întreaga lume.
Potrivit surselor motoarele sunt produse în Marea Britanie, fuzelajele în Italia, iar diverse părţi ale aripilor în Coreea de Sud, Australia şi Japonia.
Boeing a parcat avioanele pe terenurile fabricilor, pe pista de aterizare de la unitatea din Everett, precum şi pe o pistă a unui aeroport d