"Adevărul" publică în ediţia printată de mâine un material care intră adânc în filosofia gigantului online Google. Prezent la Londra, la evenimentul Google Media Day, Ed Parsons, responsabilul de tehnologie geospaţială, a vorbit despre ce înseamnă aceasta, despre viitorul hărţilor şi cum vor arăta acestea.
„Totul a început cu hărţile din hârtie, cu care suntem cu toţii obişnuiţi, dar gândiţi-vă unde am ajuns. Street View îţi oferă cea mai apropiată experienţă de realitate, poţi vedea cum arată clădirea unde trebuie să ajungi, dacă eşti pe drumul cel bun. Harta viitorului nu este o hartă. Suntem la sfârşitul epocii desktop“, menţionează Parsons.
Hărţile Google sunt verificate şi actualizate la fiecare şase luni - un an, însă, în cazul schimbărilor majore, acestea sunt operate imediat. Investiţia doar în serviciul Google Maps, Google Earth şi Google Maps for Mobile se ridică la sute de milioane de dolari, însă Ed Parsons susţine că beneficiile sunt proporţionale pentru toţi cei implicaţi. „Un serviciu bun este avantajos. Îmbunătăţeşte valoarea experienţei utilizatorului şi a serviciilor deopotrivă şi, totodată, creşte valoarea pentru zona de publicitate. Aceasta din urmă este cu atât mai valoroasă, cu cât reclama este locală. Reclama poate fi foarte bine ţintită: «vreau ca reclama mea să apară doar utilizatorilor din zona x», iar acest lucru are o foarte mare valoare“, a mai precizat Parsons.
Cine este Ed Parsons?
Lucrează la Google de şase ani şi este responsabil de departamentul de Tehnologie Geospaţială. A absolvit Facultatea de Geografie, fiind membru al Societăţii Regale de Geografie. După cum el însuşi ne-a povestit, a învăţat singur să lucreze pe computer şi ulterior şi-a dezvoltat pasiunea pentru tehnologie cu un master şi un doctorat în Ştiinţe. Este căsătorit, are doi copii, locuieşte la Londra şi scrie constant pe www.edparsons.com.