Una dintre cele mai mari nemulţumiri ale şoferilor de la Transport Public SA Tulcea care s-au retras luni de pe traseu vreme de mai bine de patru ore a fost aceea că sunt „căpuşaţi” de firmele de pază angajate şi pentru controlul călătorilor frauduloşi. O explicaţie în acest sens a directorului societăţii a ridicat şi acest văl de mister cu privire la valoarea contractelor de care şoferii STP le ştiau mult mai umflate şi mai nerentabile pentru societate.
„Asta e marea problemă a domnilor şoferi: controlul. De când am venit la societate am redus, prin act adiţional pentru decembrie şi ianuarie costurile de la 8,3 lei pe om pe oră la 8 lei pe om pe oră, pentru ca în urma licitaţiei de oferte la care am oferit gratuit caiete de sarcini pentru opt firme să avem la final oferte de preţ din partea a două firme: cea cu care am încheiat contractul de la 1 februarie şi o alta, nu cea care a avut contract cu noi anul trecut. Vorbim, atenţie, de activitate de pază şi control iar cea mai bună ofertă a fost de 6,15 lei pe post pe oră, deci mai puţin decât cei 8,3 lei cât am găsit când am venit aici. Dacă ar fi trebuit să reiau numai activitatea de control, atenţie, nu de pază şi control, şi numai cu personal propriu, altfel spus să încadrez şi să salarizez corespunzător acest personal, cu sporurile aferente şi tichetele, am fi ajuns la undeva la … 17 lei pe oră pe om!”, a declarat Marcel Iacob, directorul societăţii Transport Public SA.
Un calcul simplu arată că la o normă de lucru decentă pe lună de 175 de ore, un controlor şi paznic în acelaşi timp nu aduce mai mult de 1000 de lei societăţii care l-a angajat, ceea ce ne face să credem că salariul minim pe economie este cel care poate fi oferit de firma de pază şi control.
Una dintre cele mai mari nemulţumiri ale şoferilor de la Transport Public SA Tulcea care s-au retras luni de pe traseu vreme de mai bi