Până atunci Guvernul trebuie să adopte normele metodologice
În noua taxă nu se va mai ţine cont de capacitatea cilindrică, pentru că aceasta este oricum reflectată în impozitul anual
Proiectul timbrului de mediu a fost adoptat ieri de Guvern, acesta urmând să intre în vigoare de la 15 martie, dată până la care vor trebui elaborate şi aprobate şi normele metodologice de aplicare a taxei de timbru.
Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a anunţat ieri într-o conferinţă de presă susţinută în urma şedinţei de Guvern, că în noua reglementare nu se va mai ţine cont de capacitatea cilindrică a autovehicului, "pentru că aceasta oricum este reflectată în impozitul anual pe care-l plăteşte fiecare proprietar de autovehicul".
"Noul act normativ prevede costuri similare celor actuale pentru Euro 5, dar crescute pentru Euro 4 şi Euro 3, în timp ce pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2 costurile vor scădea faţă de nivelul actual", a afirmat Rovana Plumb.
Printre noutăţile amintite de ministrul mediului se numără acordarea unui "ecotichet" în valoare de 2.500 de euro pentru maşinile electrice şi diferenţierea taxei în funcţie de carburant "pentru că motorina este mai poluantă decât benzina".
Taxa rămâne aceeaşi pentru Euro 5 şi scade cu 90% pentru non-euro
Recent, Guvernul a anunţat că a definitivat forma noii taxe auto, aplicată sub forma timbrului de mediu, cu o formulă de calcul diferită, care conduce la o creştere în medie de circa 10% a sumei de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 şi o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile Euro 2, Euro 1 şi non-euro.
Conform noii formule de calcul, suma de plată va scădea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 şi cu 90% pentru non-euro.
Cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel act