Să faci business într-o piață lipsită de proiecte pentru produsele tale, nu este deloc un lucru ușor. Valer Blidar a demonstrat că se poate: acum vagoanele lui merg pe alte continente.
În urmă cu 12 ani, a decis să investească într-un domeniu cu potențial, „la acea vreme“, construcția de vagoane. Iar de curând a pus bazele unui nou business, conex chiar, construcția de tramvaie. Despre Valer Blidar se poate spune că este un antreprenor care încurajează investițiile locale și militează pentru parteneriatele interne. Timpul a demonstrat însă, cel puțin în cazul lui, că nu este suficient. Așa că, în prezent, Astra Vagoane Călători, numele fabricii pe care antreprenorul o deține la Arad, lucrează mai mult pentru export și mai puțin pentru piața românească.
„Din păcate, CFR Călători nu investește în modernizarea flotei sau în achiziții, deși știm cu toții că aceste investiții sunt necesare“, o spune cu regret Blidar. Iar răspunsul oficialilor CFR Călători vine sec și tehnic: „În bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2013, nu sunt prevăzute sume pentru achiziţia de material rulant“. Nu e deloc o noutate: aceleași declarații erau făcute și acum un an, dar și în urmă cu mai mulți ani. Într-un interviu anterior pentru Capital, oficialii operatorului feroviar de transport spuneau că 50% dintre trenuri nu au aer condiționat și doar 30% sunt modernizate.
Vagoane, tramvaie și licitații
Așa că stă în firescul lucrurilor ca atunci când ți se închid niște uși să încerci să deschizi altele. „Aproape tot ce producem la fabrica din Arad merge la export. De altfel, avem în plan să participăm la foarte multe licitații pe piața externă, mai ales de când am lansat tramvaiul Imperio, împreună cu parterneul nostru Siemens“, punctează antreprenorul. Mai mult, este sprijinit de ministrul economiei, Varujan Vosganian, cu care a discutat des