Primăria Roman cheltuie, anual, sume impresionante pentru a menține curățenia în oraș. Pe lângă contractele clare care se află în derulare, administrația locală intervine și în situații excepționale. Săptămâna trecută au fost ridicate mai multe tone de gunoi de la o familie cu 14 membri. Între a nu cheltui banii și a menține în oraș o stare de curățenie acceptabilă pentru a reduce riscul îmbolnăvirilor, Primăria Roman a ales a doua variantă. Firma Rosal Roman, care se ocupă de salubritate, a intervenit, de multe ori “pro bono”, fiindcă facturile nu au fost plătite de beneficiarii serviciilor.
Săptămâna trecută, reprezentanții administrației publice locale au făcut curățenie la o casă de pe strada Nicolae Bălcescu. Gospodăria este locuită de mai multe familii de rromi, iar mizeria care se adunase acolo punea în pericol sănătatea vecinilor. Prin urmare, lucrători ai Poliției Locale și ai firmei de salubritate Rossal Roman au făcut ceea ce ar fi trebuit să facă cei care locuiau acolo: au curățat curtea și zona de mormanele de gunoaie adunate de-a valma. A fost nevoie de câteva ore și de mai multe transporturi ale mașinilor de gunoi pentru ca mizeria să dispară de pe Nicolae Bălcescu. Din păcate, factura pentru această activitate o plătim noi, romașcanii. “Am decis să intervenim pentru că acolo era focar de infecție, exista un risc real pentru persoanele care locuiesc în zonă. Acelor oameni nu avem ce să le luăm, fiindcă nu au locuri de muncă, nu au venituri. Este drept că situația nu pare corectă față de alți locuitori ai municipiului, dar am pus în balanță ce s-ar întâmpla dacă nu am face curățenie și este mai bine așa”, a afirmat Laurențiu Dan Leoreanu, primarul municipiului Roman.
Pentru astfel de situații de “risc urban”, administrația locală are alocată, anual, o sumă. În 2012, suma a fost de 200.000 lei, dar a fost aferentă tuturor secto