Studenţii din Craiova şi cei care au idei, dar nu ştiu cum să le pună în practică, au avut aseară ocazia să asculte sfaturile cunoscutului manager, profesor şi antreprenor Marius Ghenea, care le-a explicat ce înseamnă să dezvolţi o afacere
Organizat de AIESEC Craiova şi având partener, printre alţii, Camera de Comerţ şi Industrie Dolj, evenimentul „Europa te cunoaşte ca businessman sau ca turist?“ a adus la aceeaşi masă oameni importanţi în domeniile în care activează. Alături de Marius Ghenea (foto, în picioare), din prezidiu au mai făcut parte Cătălin Adam, acţionar la firma Coridor Financial, specializată în consultanţă pentru afaceri şi management, profesorul Cristi Spulbăr, de la Facultatea de Economie şi Administrarea Afacerilor din cadrul Universităţii din Craiova, şi reprezentanţi ai AIESEC Craiova. Aşa cum era de aşteptat, cei prezenţi în sală au aşteptat să-l audă vorbind pe Marius Ghenea, venit de la Bucureşti special pentru acest eveniment. „Este o iniţiativă frumoasă şi o plăcere să revin în Craiova“, a spus Ghenea, după care a început să devoaleze pe scurt secretele susţinerii unei afaceri. De la el, cei prezenţi au aflat că, în afaceri, o idee are valoare doar dacă este pusă în practică. „Valoarea ideii este direct proporţională cu gradul ei de punere în practică. Altfel, valoarea ei este aproape de zero. Chiar dacă ai o idee genială, mai sunt o sută, o mie care gândesc la fel în acelaşi timp“, a spus Ghenea. El a adus exemple relevante pentru a ilustra diferenţa între a avea o idee şi a o pune în practică. Compania Apple este un exemplu. Deşi Iphone şi Ipad au un succes nebun, ele nu au fost deschizătoare de drumuri. Telefoane şi tablete au existat înaintea apariţiei lor pe piaţă. La fel s-a întâmplat şi cu motorul de căutare Google, care a avut precursori iluştri, precum Altavista, dar care nu i-au făcut faţă. De asemenea, înaintea reţelei