Cu o lansare programată pentru finele verii şi cu un debut comercial din toamna lui 2013, aşa continuă povestea de succes a celui mai iubit combi din istoria Volkswagen, versiunea VW Golf VII Variant.
Cărăuşul şoselelor va avea o capacitate de transport a bagajelor de 500 de litri cu încărcătura stivuită până la nivelul celei de-a treia perechi de geamuri laterale (la hatchback este de 380 litri), însă volumul se upgradează până la 1.500 de litri prin rabatarea plană a spătarului banchetei şi sacrificarea locurilor spate. Modularitatea interioară va fi de referinţă iar ampatamentul va cunoaşte o uşoară creştere, în vreme ce consola spate va fi uşor elongată.
Cel mai uşor Golf VII Variant va cocheta cu pragul de doar 1.200 kg şi este reprezentat de versiunea pe benzină 1.2 TSI cu 85 CP. Valoarea cuplului motor maxim de 160 Nm, precum şi plaja de turaţii la care este disponibil (de la 1.400 rpm până la 3.500 rpm) este un lucru excelent gândit şi făcut, tipic nemţesc, am putea spune, mai ales dacă amintim faptul că acest agregat este plasat la baza gamei, ca entry-level.
Breakul VW Golf VII va prelua inclusiv versiunea de 1.4 TSI de 140 CP cu posibilitatea decuplării cilindrilor 2 şi 3. Graţie sistemului “Active Cylinder Management”, consumul acestei versiuni scade spre 4,8 litri de benzină, cu emisii de 112 grame CO2 la km. Cuplul motor maxim al versiunii 1.4 TSI de 140 CP este de 250 Nm, fiind livrat încă de la turaţii aproape de relanti, adică 1.500 rpm fiind constant până la 3.500 rpm. Micul agregat de 1.4 TSI va propulsa breakul compact Golf VII Variant până la o viteză maximă ce sare de 210 km/h. Combi-ul va exista şi în versiunea 1.4 TSI cu o putere degonflată la 122 CP.
Maturizarea este evidentă şi la nivelul gamei de motorizări diesel, cel mai economicos fiind versiunea Golf VII Variant BlueMotion ce utilizează un 1.6 TDI de 110 CP şi 250 Nm