După îndelungi dezbateri şi calcule, Guvernul a dat undă verde noii formule a timbrului de mediu. Astfel, de la 15 martie, pentru maşinile care poluează cel mai mult, taxele înregistrează cele mai mari scăderi, iar asta poate transforma România în cimitir de rable. După îndelungi dezbateri şi calcule, Guvernul a dat undă verde noii formule a timbrului de mediu. Astfel, de la 15 martie, pentru maşinile care poluează cel mai mult, taxele înregistrează cele mai mari scăderi, iar asta poate transforma România în cimitir de rable.
Deşi guvernanţii au spus în repetate rânduri că noul bir perceput pentru maşinile care poluează mediul va fi calculat după o formulă justă, faţă de cum era până acum, se pare că în continuare legea e strâmbă. Şi asta pentru că, potrivit actului avizat ieri de Guvern, sumele au scăzut cu până la 90% la maşinile vechi şi extrem de poluante, având doar scăderi nesemnificative la cele care nu prea “deranjează” mediul. Taxa va fi plătită o singură dată, la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere a maşinii. Această dare nu va fi plătită dacă autoturismul a fost moştenit sau câştigat prin partaj, precum şi dacă autovehiculul este unul hibrid sau electric.
Suma de plată = [(A x B x(100 - C)]/100, unde: A = valoarea combinată a emisiilor de CO2, exprimată în grame/km menţionate în Cartea de Identitate a Vehiculului; B = valoarea timbrului de mediu pentru emisiile poluante, exprimată în Euro/un gram CO2; C = cota de reducere a timbrului.