Spectacolul regizat de Florin Piersic jr. pe scena Teatrului Metropolis, “Tom şi Jerry” de Rick Cleveland (nu are vreo legătură cu celebrele personaje de desen animat; în original piesa poartă titlul “Jerry and Tom” – numele a doi bărbaţi), este despre afaceri. Iar afacerile sunt, după cum bine ştim, legale şi ilegale. Şi în cele legale şi în cele ilegale se mizează, în general, pe profesionişti – cu vechime, sau mai tineri dar iscusiţi. În “Tom şi Jerry”, profesioniştii sunt doi asasini, parteneri: Tom, molcom de felul lui, cu experienţă în omoruri, şi Jerry, un aprig, care învaţă repede, uneori, din mers, ţinând cont de sfaturile colegului său mai mare. Pe scurt, cei doi omoară oameni, la comandă.
Rolul lui Tom este jucat chiar de Piersic jr., iar cel al lui Jerry de Paul Ipate. Există al treilea actor în distribuţie – Laurenţiu Bănescu (în rolul Victimei).
Autorul regiei spunea că este vorba “de o comedie extrem de neagră”. Se râde pe alocuri, căci aşa cum sunt replicile – scurte, pline de sens, spumoase, bine articulate – te prind instantaneu. Tu reacţionezi pe moment, ca apoi, în clipa următoare, să te înfricoşezi.
Spectacolul, extrem de bine gândit, cu o structură simplă, coerentă, e din mai multe scene. Pauza dintre ele o ocupă muzica, adevărat personaj care intră în acţiune în vreme ce actorii fie că schimbă decorul, foarte funcţional de altfel (scenografia Cătălin Prodan), fie că-şi schimbă costumele chiar în scenă. Totul are loc într-un ritm executat cu repeziciune.
În funcţie de fiecare subiect al scenei e şi vestimentaţia celor doi ucigaşi. Iar ei ştiu să o poarte, oricât de sobră, lejeră ar fi. Doar ţinuta într-o afacere contează mult.
Tom şi Jerry îndeplinesc în moduri diferite ordinele celor care i-au angajat. Există atâtea stiluri de a lichida persoane! Repede, simplu...
În urmărirea victimei, având de