Reţeaua de microblogging Twitter a anunţat miercuri că îşi lansează o nouă interfaţă destinată companiilor de publicitate, prin intermediul căreia şi-ar putea spori veniturile provenite din difuzarea de reclame.
"Căutăm o modalitate de a facilita gestionarea campaniilor şi de a obţine venituri mai mari din publicitatea difuzată de noi", au subliniat reprezentanţii Twitter într-un mesaj publicat pe site-ul companiei, adresat companiilor de publicitate.
Interfaţa (application programming interface - API) "va oferi o gamă completă de opţiuni pentru gestionarea publicităţii pe Twitter", mai spun reprezentanţii companiei. Ea va permite integrarea "armonioasă" a softurilor dezvoltate de alte companii cu platformele publicitare ale Twitter şi facilitarea gestionării campaniilor care utilizează mai multe tipuri de media, printre care şi site-ul de microblogging.
Twitter mai spune că API a fost dezvoltată pentru moment în parteneriat cu cinci companii de IT - Adobe, HootSuite, Salesforce, Shift şi TBG Digital -, însă în viitor se vor alătura şi altele.
Încasările din publicitate reprezintă cel mai mare procent din veniturile site-urilor gratuite precum Twitter, iar în cazul celor care sunt deja listate la bursă, precum Google, Yahoo! şi Facebook acestea sunt analizate îndeaproape de investitori.
În ultima vreme circulă zvonul potrivit căruia şi Twitter ar putea să fie listată la bursă, deşi reprezentanţii acestei companii au transmis de mai multe ori că nu au această intenţie.
Institutul specializat eMarketer arată că Facebook, de exemplu, a atras 60% din încasările sale din publicitate, în 2011 şi 2012, graţie unor tranzacţii făcute pe propria sa interfaţă.
Twitter a obţinut încasări din publicitate de 288,3 milioane de dolari, la nivel mondial, anul trecut, iar acestea ar putea creşte anul acesta cu 90%, la 545,2 milioane de do