Relu Fenechiu, a declarat pentru HotNews.ro ca a gasit o varianta pentru realizarea autostrazii ce implica un parteneriat public-privat, dar si fonduri mixte si europene.
"In prezent, conform Masterplanului pe transporturi al Comisiei Europene nu mai exista notiunea de Coridoare Paneuropene, ci cea de TEN-T. Datorita activitatii domnului Mihai Grecu, fost director al CNADNR, aceasta autostrada a intrat in reteaua TEN-T, chiar in reteaua Core, cea mai importanta. Acest lucru inseamna ca, intr-adevar, ea poate fi finantata si din fonduri europene", a mai explicat Fenechiu.
Premierul mi-a promis ca daca reusesc sa vin cu un proiect care sa nu afecteze deficitul bugetar, voi putea sa demarez construirea acestei autostrazi in cadrul Ministerului Transporturilor.
"Am gasit o varianta, un proiect pe care il voi prezenta primului ministru in curand. Pot sa va spun ca o parte va fi realizata intr-un Parteneriat-public privat si continuarea ei peste munti, proiect mai complicat, va fi realizata prin fonduri mixte si europene", a mai declarat Rrelu Fenechiu.
"Este o chestiune de angajament politic pentru mine ca locuitor si om politic al Moldovei. Este singura lucrare de tip "autostrada" pe care e posibil sa o realizez", a mai spus ministrul liberal.
Refertior la declaratia facuta de Dan Sova cum ca nu ar fi un fan al autostrazii Tg. Mures - Iasi, Relu Fenechiu a declarat ca e de acord in contextul prioritizarii proiectelor.
"Daca a fost o declaratie in contextul in care i s-a cerut o prioritizare a proiectelor, atunci sunt de acord cu dumnealui. Ar trebui sa ne concentram si sa terminam autostrazile incepute, acelea de pe Coridorul IV de la Arad la Constanta", a mai spus Fenechiu.
Reamintim ca in noul cabinet, Guvernul Ponta II, autostrazile trec din subordinea Ministerului Transporturilor, cond