Vrancea are una dintre cele mai bune reţele de drumuri naţionale şi judeţene din România. Este precizarea pe care o face Biroul de Presă al Consiliului Judeţean Vrancea, adăugând: Nu o declarăm noi, ci cetăţenii care tranzitează judeţul şi care au capacitatea de a compara reţeaua de drumuri din Vrancea cu cea din alte judeţe ale ţării.
Precizările vin ca urmare a unui articol publicat într-un ziar local care susţine fosta putere PDL, iar Biroul de Presă al CJ Vrancea consideră că „în loc să fie mândri de o astfel de stare de fapt, dar şi de capacitatea administraţiei judeţene de a atrage fonduri pentru reabilitarea şi modernizarea drumurilor, cârcotaşii de serviciu de la ziarul fostei puteri PDL critică astfel de demersuri, în numele libertăţii de exprimare“.
Totuşi, „pentru o corectă informare a opiniei publice“, sunt făcute următoarele precizări:
• Consiliul Judeţean Vrancea este administratorul reţelei de drumuri judeţene, aflate în proprietatea publică a judeţului, în lungime de 731,428 kilometri;
• Reţeaua a fost construită începând cu anul 1968, iar capacitatea portantă a acesteia a fost dimensionată la intensitatea traficului existent din acei ani;
• Inundaţiile din luna iulie 2005 au afectat, în judeţul Vrancea, 11 drumuri judeţene – cel mai grav afectat fiind DJ 205 D care a fost distrus de ape pe mai multe porţiuni, fapt care a dus la izolarea a aproximativ 47.000 de vrânceni;
• În urma inundaţiilor produse în 2005, apele au distrus 106,2 kilometri din reţeaua de drumuri judeţene (14,5% din totalul reţelei de drumuri judeţene), 60,2 kilometri drumuri comunale, 248,5 kilometri uliţe şi cca. 4 kilometri diguri de apărare;
• Valoarea totală a fondurilor necesare pentru refacerea infrastructurii rutiere, afectată de inundaţiile din 2005 se ridică la aproximativ 400 milioane lei;
• Ca urmare a nenum