Scris de Dan Birta - Şoferii sau proprietarii maşinilor vor putea pot asista la reparaţia acestora.
Gata cu suspiciunile şoferilor la adresa mecanicilor auto vizavi de piesele înlocuite sau de calitatea şi durata reparaţiilor la maşini. După numeroase plângeri şi reclamaţii la Protecţia Consumatorului că unele service-uri înlocuiesc piesele stricate cu unele vechi,dar taxează proprietarii ca şi cum aceastea ar fi noi, Camera Deputaţilor a adoptat un proiect de lege care permite proprietarilor de maşini să asiste vizual sau prin intermediul unei camere video la operaţiunile de service. În cazul în care nu sunt considerate conforme, reparaţiile pot fi contestate.
Proiectul legii service-urilor a fost adoptat de Camera Deputaţilor, cu 324 de voturi „pentru”, un vot „împotrivă” şi două abţineri. Camera Depuţatilor este for decizional, legea mergând mai departe la promulgare.. Ce prevede legea
Astfel, proprietarul poate asista vizual la reparaţie chiar din interiorul atelierului unde va fi creat un spaţiu speciale, fie dintr-o sală de aşteptare de unde va urmări cu ajutorul unei camere de luat vederi amplasată în service.
În urma fiecărei reparaţii, unităţile service vor fi nevoite să înregistreze rezultatele verificărilor efectuate, să menţină dovezi care să confirme condiţiile tehnice de calitate oferite.
Dacă proprietarul are suspiciuni că reparaţia nu este conformă cu normele în vigoare sau că este prea mare, poate să depună o contestaţie. În urma acesteia RAR are obligaţia de a verifica contestaţia respectivă în termen de şapte zile.
La zece contestaţii service-urile pot rămâne fără licenţă de funcţionare.
„Noua lege este binevenită pentru consumatori. Noile reglementări vor forţa service-urile să fie transparente faţă de clienţi, urmând ca acestea să explice atât toate intervenţiile, cât şi costurile acestora. Mai mult service-uri