Concluzie: cumpărăm maşini în număr din ce în ce mai mic; le preferăm pe cele foarte vechi şi nu dăm mai mult de 5000 de euro
Intenţia românilor de a achiziţiona autoturisme în perioada următoare a scăzut cu 12%. S-a diminuat atât intenţia de cumpărare a maşinilor rulate cu 10%, cât şi intenţia de cumpărare a maşinilor noi cu 2%, conform studiului “Analiza pieţei auto 2012 din România” realizat de Auto.ro cu sprijinul Daedalus Millward Brown. Dintre cei care vor să îşi cumpere o maşină, majoritatea va prefera să-şi cumpere una second hand. Mai mult, 47,1% dintre cei care îşi vor lua o maşină la mâna a doua spun că nu au de gând să investească mai mult de 2.000 – 5.000 de euro.
Îmbătrânirea parcului auto
Acest lucru pare a fi sincronizat şi cu evidenta îmbătrânire a parcului auto existent. În ultimii cinci ani, în perioada 2008 – 2012, numărul de maşini a crescut de la aproximativ 3,5 milioane la 4,5 milioane. Cu toate acestea, dacă în 2008 media vechimii unei maşini era de 10 ani, acum este de 12 ani. Conform sondajului 31% dintre maşinile existente pe piaţă în acest moment au o vechime între 6 şi 10 ani, iar alte 22% între 11 şi 15 ani. Cumulând datele, calculăm că 53% dintre maşinile în piaţă au o vechime între 6 şi 15 ani.
Principala opţiune de achiziţie a unei maşini noi în perioada următoare este Dacia pentru 16.5% dintre respondenţii studiului, în timp ce Volkswagen ocupă locul al doilea cu 13.4%, urmată de Opel cu 9.6%.
Dacă ne raportăm la intenţia de achiziţie a unei maşini rulate, Volkswagen se află în topul preferinţelor de cumpărare cu 21.6%, 14% aleg Opel iar pe locul al treilea se situează marca BMW cu 10.8%.
Da, Bucureştiul este un oraş aglomerat şi acest lucru ne este confirmat şi de statistici. Dacă media pe ţară este de 207 maşini/1000 de locuitori, în Bucureşti media este 463 maşini