Intenţia românilor de a cumpăra maşini a scăzut, în ultima perioadă, cu 12%, cel mai mare procentaj înregistrându-se, paradoxal, la achiziţia de autovehicule rulate (-10%), relevă un studiu prezentat, joi, într-o conferinţă de presă, de reprezentanţii portalului auto.ro şi ai companiei de consultanţă Daedalus Millward Brown.
Potrivit datelor, la capitolul achiziţionării de maşini noi, intenţia şoferilor români a scăzut cu 2%, marca Dacia rămânând în preferinţele acestora (16,5% dintre repondenţii studiului). În topul achiziţiilor de maşini noi se mai află Volkswagen (13,4%), urmată de Opel, cu 9,6%. În ceea ce priveşte intenţia de cumpărare a autovehiculelor rulate, românii rămân fani ai mărcii Volkswagen (21,6%), locurile următoare fiind ocupate de Opel (14%) şi BMW (10,8%).
Studiul Daedalus arată, totodată, faptul că, din punct de vedere al nivelului de fiabilitate al maşinii, românii preferă marca Honda, cu 6,29 puncte din 7 posibile.
De asemenea, şoferii care rulează foarte mulţi kilometri rămân fideli modelelor Mercedes, în timp ce Skoda conduce în clasamentul consumului redus în afara oraşului. De altfel, marca cehă de automobile s-a clasat pe locul secund la costul de întreţinere, după Honda.
Citroen a obţinut cea mai mare notă în ceea ce priveşte consumul urban, iar Nissan a fost a doua marcă în preferinţele românilor în topul gradului de satisfacţie al reparaţiilor în service.
Tot din acest punct de vedere, 19% dintre cei chestionaţi au arătat că preferă unităţile service de calitate, 52% pun pe primul loc preţul la care se realizează reparaţiile, în timp ce 29% continuă să-şi repare singuri maşinile, conform cercetării Daedalus Millward Brown şi auto.ro.
Analiza citată arată că, în prezent, parcul auto din România a ajuns la 4.485.148 unităţi, din care 55% este reprezentat de maşinile mai vechi de zece ani. Creşterea parc