În câţiva ani Tarom ar putea avea o flotă aeriană nouă, uniformă, ceea ce ar putea duce la reducerea costurilor cu combustibilul cu 35%, a declarat joi directorul general al Tarom, belgianul Christian Edouard Heinzmann.
Declaraţia a fost făcută în contextul primei întâlniri cu jurnaliştii români pe care a avut-o managerul privat al Tarom, care a fost instalat în funcţie în noiembrie anul trecut. Fotografii şi cameramanii nu au avut acces la întâlnire, anunţată iniţial drept una "informală". Motivul: "nu s-a primit acceptul ministrului Transporturilor pentru organizarea unei conferin'e de presă".
În prezent flota aeriană a operatorului aerian naţional este compusă din 23 de aeronave, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei. Astfel, în prezent flota operatorului cuprinde: o aeronavă Boeing B737-800, 4 aeronave Boeing 737-700, 4 aeronave Boeing 737-300, 4 aeronave Airbus A318-111, 7 aeronave ATR 42-500, 2 aeronave ATR 72-500 şi o aeronavă Airbus A310-325.
Managerul privat al Tarom spune că peste doi ani flota operatorului aerian naţional ar putea scădea la 20 de aeronave.
Heinzmann a explicat că Tarom va organiza o licitaţie prin care va fi ales un producător care va livra noi aerovane în schimbul celor vechi, printr-o operaţiune de «phase in/ phase out».
Pe de altă parte, managerul privat vrea ca avioanele Tarom să facă mai multe zboruri pe zi, pentru ca operatorul să devină mai eficient. În acest context, el a spus că fiecare aeronavă efectuează în medie opt ore de zbor pe zi, fiind de părere că ar trebui să se ajungă la 12-14 ore de zbor pe zi.
Peste 350 de milioane de dolari pentru achiziţionarea de aeronave
În 1992 Tarom a demarat un proces intensiv de modernizare a flotei aeriene. Două aeronave Airbus A-310 au fost achiziţionate în 1992, două aeronave Boeing 737 în 1993, iar alte trei aeronave Boeing 737 în 19