Un studiu realizat online în România a relevat faptul că marca Honda este pe prima poziţie la mai multe capitole legate de satisfacţia clientului, atât în ceea ce priveşte vehiculul în sine, cât şi în privinţa serviciilor oferite clienţilor.
Honda este marca numărul unu în România în materie de satisfacţie a clienţilor, arată un studiu realizat în 2012 pe un eşantion de aproape 12.000 de persoane. Studiul realizat de Auto.ro şi Daedalus Millward Brown a analizat răspunsurile proprietarilor de autoturisme personale din România şi a relevat câteva concluzii interesante, peste cele pe care le puteam bănui deja. Astfel, în ciuda faptului că aproape 15% dintre respondenţii studiului spuneau că deţin un Volkswagen, Honda este pe primul loc la satisfacţia clienţilor faţă de vehiculul în sine, satisfacţia faţă de service, fiabilitate, costuri de întreţinere, intenţia de a recomanda mai departe şi rezistenţa la degradare a finisajelor interioare. Marca niponă a reuşit să puncteze şi la capitolele consum urban şi consum extra-urban, unde s-a clasat pe locul doi.
Mărcile asiatice şi germane, preferatele românilor
Mărcile asiatice şi germane s-au clasat în primele zece poziţii la cele mai importante elemente ale studiului de satisfacţie, respectiv satisfacţia faţă de automobilul deţinut, costurile de întreţinere, intenţia de a recomanda mai departe, rezistenţa la degradare a finisajelor interioare. În ceea ce priveşte satisfacţia faţă de consumul real obţinut de automobilul deţinut, posesorii de Citroen s-au clasat pe prima poziţie în ceea ce priveşte consumul urban, pe când posesorii de Skoda s-au clasat pe prima poziţie la satisfacţia faţă de consumul extra-urban. Consumatorii sunt cel mai satisfăcuţi de fiabilitatea oferită de maşinile lor, la nivel general, pe când consumul în oraş este cel mai dezamăgitor lucru la automobilele deţinute. Însă, atunc