Bosch va lansa în anul 2014 un nou sistem radar pentru aplicaţii destinate părţii din spate a autovehiculului, cu funcţionare în banda de frecvenţă de 77 GHz.
Un important producător auto din Europa va utiliza senzorul radar spate Bosch cu rază medie de acoperire (MRR), care poate localiza cu precizie autovehiculele aflate în unghiul mort sau care se apropie din spate. Comparativ cu soluţiile de 24 GHz utilizate în prezent, acest senzor este mult mai exact, având o capacitate de până la trei ori mai mare de a distinge obiectele şi o precizie de până la cinci ori mai mare la măsurarea vitezei şi distanţelor.
„Având o rază de acoperire de până la 100 de metri şi un unghi de deschidere de până la 150 de grade, senzorul poate detecta din timp situaţiile periculoase din zona din spatele autovehiculului”, a declarat Gerhard Steiger, preşedintele diviziei Bosch pentru Sisteme de control al şasiului. „Datorită razei sale de acoperire de excepţie şi a preciziei în măsurarea vitezei, şoferul ştie exact ce se întâmplă”, a continuat acesta.
Doi senzori, mascaţi în partea stângă şi în partea dreaptă a barei de protecţie spate a autovehiculului, monitorizează zona de lângă autovehicul şi din spatele acestuia. Dacă un alt autovehicul se află în unghiul mort sau se apropie cu viteză din spate, un asistent pentru schimbarea benzii de rulare poate avertiza din timp şoferul. Ieşirea în marşarier dintr-un spaţiu de parcare nu mai reprezintă o problemă, chiar dacă vizibilitatea şoferului este blocată de obstacole. Senzorul radar spate cu rază medie de acoperire avertizează în mod corespunzător şoferul referitor la apropierea oricăror autovehicule.
Calitatea poziţionării a fost îmbunătăţită semnificativ
Având la bază experienţa Bosch acumulată pe parcursul a trei generaţii de sisteme radar dezvoltate, senzorul radar spate cu