Așa cum revista Capital a prezentat zilele trecute, supraviețuirea companiei naționale aeriene este pusă sub semnul întrebării. Deși managementul privat are câteva luni laTarom, deciziile de redresare se lasă așteptate.
Noul director general și consiliul de administrație (CA) nu au prezentat încă planul de management pentru companie, mai mult, refuză discuțiile cu sindicatele. În tot acest timp, a apărut o nouă organigramă care include câteva posturi de conducere, după cum susțin sindicatele. ”Nu se respectă dialogul social, iar consiliul de administrație, contrar legislației și contractului colectiv de muncă, lucrează mai puțin eficient. Nu s-a respectat organigrama și s-au creat câteva posturi calde”,
Potrivit acestora, noul CA este total neperformant. ”Nimeni din consiliul de administrație nu are legătură cu aviația, nu cunoaște domeniul. Este ciudat cum au fost aleși deși de pe lista scurtă făceau parte persoane cu experiență, precum Demetriade și Dumitrescu (n.red foști directori ai Tarom, cu rezultate bune pe durata mandatului). Aceștia nu s-au regăsit pe lista scurtă a celor pentru consiliu”, spune Aurel Curdov, secretatul general al Sindicatului Național Tehnic Tarom, menționând că deși sunt mai multe luni de când CA are membri noi, reprezentanții sindicatelor nu au avut ocazia să-i cunoască.
Potrivit lui Bogdan Hossu, foștii membri ai CA Tarom primeau o primă de participare la ședințele consiliului în valoare de 50 de lei. În prezent, fiecare membru al CA primește 500 de euro pe fiecare ședință. De la instalarea noului consiliul au avut loc 7 ședințe (din care una săptămâna trecută) și cinci comitete. ”Am încercat să participăm la întâlniri, dar nu am reușit . Pascariu (n.red Dan Pascariu – președintele consiliului de administrație) nu ne-a primit și nu face altceva decât să ne certe când noi vrem doar să atragem aten