Industria berii a dat primele semne clare de revenire în 2012, când a raportat o creştere de 5%, după doi ani de scădere şi unul de stagnare, arată calculele ZF pe baza informaţiilor Institutului Naţional de Statistică.
Vremea bună şi competiţiile fotbalistice, berea fiind în mod tradiţional asociată cu fotbalul, au determinat rezultatele pozitive de anul trecut. Creşterea solidă înregistrată în industria berii este una dintre primele anun ţate într-o piaţă din domeniul consumului, care în total se ridică la aproximativ 16 mld. euro şi care la fost puternic afectată de criza din ultimii ani.
Berea este un indicator care descrie bine evoluţia economiei, pentru că sentimentele consumatorilor se văd în decizia de achiziţie. În 2009 anul celei mai mari căderi economice, de 7%, berea a scăzut cu un ritm dublu, de 15%, iar în 2010 cu încă 3%, faţă de o scădere a PIB de 1,2%. În 2011, piaţa de bere a stagnat, iar primele semnale clare de revenire au fost în 2012.
Vânzările de bere au ajuns anul trecut la 17,67 milioane de hectolitri (3,5 mld. halbe de 0,5 litri) sau 1,9 mld. euro, arată calculele ZF. Ursus şi Heineken, cei mai mari jucători din industrie, au anuţat rezultate în creş tere anul trecut.
Industria berii a dat primele semne clare de revenire în 2012, când a raportat o creştere de 5%, după doi ani de scădere şi unul de stagnare, arată calculele ZF pe baza informaţiilor Institutului Naţional de Statistică.
Vremea bună şi competiţiile fotbalistice, berea fiind în mod tradiţional asociată cu fotbalul, au determinat rezultatele pozitive de anul trecut. Creşterea solidă înregistrată în industria berii este una dintre primele anun ţate într-o piaţă din domeniul consumului, care în total se ridică la aproximativ 16 mld. euro şi care la fost puternic afectată de criza din ultimii ani.
Berea este un indicator ca