NewsTimbrul de mediu 2013 a dus la ieftinirea taxei pentru maşinile non-Euro, Euro1 şi Euro2 şi la scumpirea, în medie cu 10%, a valorii taxei auto pentru maşinile Euro3 şi Euro4.
Statul mizează că maşinile Euro2, destul de vechi, nu vor mai rezista mult timp pe şosele şi vor merge la casat, în timp ce maşinile Euro3 vor polua un timp mai îndelungat.
Yahoo! News a realizat trei calcule comparative ale timbrului de mediu 2013, între maşini cu aceleaşi capacităţi cilindrice, una din clasa Euro2, cealalată din Euro2. Iată ce a ieşit:
Volkswagen Golf 1,4, an 1998, euro2. Timbru de mediu 2013: 369 de euro;
Renault Megane 1,4, an 2000, euro3, emisii CO2 - 161g/km. Timbru de mediu 2013: 602 euro;
---------------------------------------- Diferenta: 233 euro -------------------------------------------
Opel Vectra 1,8, an 1997, euro2. Timbru de mediu 2013: 594 euro;
Opel Vectra 1,8, an 2001, euro3, emiisii CO2 - 187 g/km.Timbru de mediu 2013: 1530 euro;
---------------------------------------- Diferenta: 936 euro -------------------------------------------
Renault Twingo 1,2, an 1997, euro2. Timbru de mediu 2013: 288 euro;
Renault Twingo 1,2, an 1999, euro3, emisii CO2 - 160 g/km. Timbru de mediu 2013: 330 euro;
---------------------------------------- Diferenta: 42 euro -------------------------------------------
Pentru a plăti ceva mai puţini bani pe timbru de mediu, cumpărătorii de maşini second hand şi-ar putea îndrepta atenţia, în 2013, spre maşinile din clasa de poluare Euro 4 (ce-i drept, un pic mai scumpe). Noua taxă intră în vigoare la 15 martie.
Sursa: YahooNews
NewsTimbrul de mediu 2013 a dus la ieftinirea taxei pentru maşinile non-Euro, Euro1 şi Euro2 şi la scumpirea, în medie cu 10%, a va