de Viorel ANDRIESCU
21 februarie 2013 22:35
1 vizualizare
A-A+
* susţine Delia Cristina Petrovai, psiholog şcolar *
Echilibrul este fundamental, mai ales în perioadele de transformări majore, profunde, dictate de ordini sociale noi, de reforme care îşi înghit, uneori, "pe nemestecate" propria devenire, într-o prea ambiţioasă cadenţă cu iz occidental.
În "plin avânt transformator", toate domeniile vieţii de zi cu zi sunt afectate, dar, din păcate, structural, cu efecte pe termen lung, Învăţământul suferă cel mai mult.
Instabilitatea a devenit... o constantă în acest sector de activitate: legislaţia se modifică "pe ici, pe colo", aproape an de an, evaluările nu au consistenţa necesară, diferenţele între învăţământul din urban şi cel din mediul rural se accentuează, mai ales în cazul dotărilor, dar şi în ceea ce priveşte încadrările cu dascăli calificaţi... inclusiv fluctuaţia de cadre didactice...
Şi, întâi de toate: vârsta primei şcolarizări este... în ceaţă...
Sunt multe probleme cărora oamenii `colii, împreună cu elevii, cu părinţii, cu toţi factorii implicaţi trebuie să le găsească rezolvarea. Indiscutabil, copiii de astăzi calcă, efectiv, prezentul în picioare, avansează intelectual incredibil, mai ales în latura tehnică, au un extraordinar ritm de acomodare la nou, descifrează rapid trasee, circuite, punctează surprinzător esenţialul.
Computerul şi toate facilităţile legate de tehnologia IT sunt nu numai la îndemâna... preşcolarilor, dar au devenit unelte aproape indispensabile în activităţile dirijate de învăţare, de comparare, de socializare, de autocunoaştere.
Cu atât mai stringentă este necesitatea soluţionării unei probleme care credeam că ar trebui să-şi găsească rezolvarea într-o legislaţie corespunzătoare, Statul fiind cel care trebuie să impună reguli şi norme general valab