Intreprinderea de Reparatii Auto Campina (S.C. IRA S.A. Campina) se afla in procedura de faliment. Cu toate acestea, situatia nu pare atat de grava daca ne uitam la cifre.
Are o cifra de afaceri de 10 milioane de lei, active contabile de 26 de milioane de lei. IRA are o datorie totala de 15,6 milioane de lei, din care 7% datoria de baza si 93% penalitati.
Mai mult, societatea avea contracte pana in 2014, cu beneficiari strategici, cum ar fi OMV PETROM si Christof Bucuresti.
Daca in vremurile de glorie avea mii de angajati, momentan mai lucreaza mai putin de 200 de angajati, iar saptamana viitoare 157 vor fi disponibilizati, doar 30 mai ramanand sa asigure paza si minima functionare pana cand falimentul va fi complet.
Directorul IRA, Ion Toma, a explicat, pentru Ziare.com, cum s-a ajuns la aceasta situatie si de ce este o greseala.
"Eu consider ca s-a facut un abuz ca nu s-a respectat planul de reorganizare (inceput in ianuarie 2008 - n.red.) si, in 2011, cand eram in program de reorganizare, s-a refuzat de ANAF vanzarea de active. De asemenea, consider un abuz din partea administratorului judiciar Euroinsol SPRC Ploiesti, in sensul ca legea falimentului permite, in situatia de faliment in forma generalizata, cum e cazul la IRA, sa se continue activitatea pana la terminarea contractelor semnate.
Nu s-a vrut acest lucru, ba, mai mult, s-au reziliat toate contractele, inclusiv cele de utilitati. Acest lucru s-a facut si el cu costuri - s-au pierdut garantiile depuse si, daca se solicita pe cale judecatoreasca, trebuie platit in jur de 200 de euro pe zi pentru fiecare utilaj aflat in reparatie. Ba, mai mult, mi s-a impus sa nu finalizez lucrarile in derulare si sa le dau in starea in care se aflau, lucru care mi-a creat multe greutati", ne-a declarat directorul IRA Campina.
Cat despre sit