Primul avion alimentat cu energie solară, Solar Impulse, va efectua primul zbor în luna mai, când urmează să parcurgă traseul San Francisco-Washington-New York (în total peste 5.000 de kilometri), informează Reuters. Monoplanul a fost transportat joi, din Elveţia în SUA, la bordul unui avion Boeing 747.
Avionul Solar Impulse nu foloseşte un alt combustibil şi este destul de fragil, având o greutate de 1,6 tone, şi nu este încă pregătit pentru zboruri transatlantice. Deşi va fi pregătit pentru zborul din mai, co-fondatorul avionului, Andre Borschberg, a anunţat că este posibil să existe şi opriri în timpul zborului.
"Teoretic, avionul poate parcurge această distanţă fără nicio oprire, dar este dificil pentru pilot, tocmai pentru că monoplanul nu este echipat cu pilot automat", a declarat Borschberg.
Deşi încă se fac teste, Solar Impulse este programat să facă primul zbor transatlantic abia în 2015, după o amânare de un an din cauza unor probleme tehnice.
Primul avion alimentat cu energie solară, Solar Impulse, va efectua primul zbor în luna mai, când urmează să parcurgă traseul San Francisco-Washington-New York (în total peste 5.000 de kilometri), informează Reuters. Monoplanul a fost transportat joi, din Elveţia în SUA, la bordul unui avion Boeing 747.
Avionul Solar Impulse nu foloseşte un alt combustibil şi este destul de fragil, având o greutate de 1,6 tone, şi nu este încă pregătit pentru zboruri transatlantice. Deşi va fi pregătit pentru zborul din mai, co-fondatorul avionului, Andre Borschberg, a anunţat că este posibil să existe şi opriri în timpul zborului.
"Teoretic, avionul poate parcurge această distanţă fără nicio oprire, dar este dificil pentru pilot, tocmai pentru că monoplanul nu este echipat cu pilot automat", a declarat Borschberg.
Deşi încă se fac teste, Solar Impulse este programat să facă primul