Sony a prezentat la New York PlayStation 4, prima consolă de jocuri a companiei din ultimii şapte ani, la care a introdus funcţii cloud şi de social-media, obiectivul directorului general, Kazuo Hirai, fiind de a relansa vânzările.
Utilizatorii PlayStation 4 vor putea vedea de prieteni sunt prezenţi la un moment dat şi să preia jocuri în derulare de la alţi participanţi.
Consola va fi lansată pe piaţă pentru viitorul sezon al sărbătorilor de iarnă, a precizat Sony, fără să anunţe şi preţurile.
PlayStation 4 îşi va face debutul într-o perioadă în care industria de profil se orientează către jocurile pe terminale mobile precum smartphone-urile şi tabletele, astfel că apare întrebarea dacă pasionaţii de jocuri vor mai cheltui câteva sute de dolari pentru un nou aparat.
Consola imită arhitectura deschisă a smartphone-urilor, care încurajează dezvoltatorii mici să creeze noi titluri pentru numărul tot mai mare al amatorilor de jocuri.
"Noua PlayStation îmbunătăţită nu este revoluţionară, pentru a putea depăşi modificările care au loc în industrie. Accentul mare pus de Sony pe aspectul social al PlayStation 4 este un pic cam ambiţios", consideră Amir Anvarzadeh, manager la BGC Partners în Singapore.
Jocurile destinate aparatelor mobile şi cele care pot fi descărcate pe computere atrag vânzări din ce în ce mai mari, în detrimentul celor pentru aparate tradiţionale.
Veniturile generate anul trecut de jocurile pentru aparatele mobile au crescut în SUA cu 16%, la 5,9 miliarde de dolari, în timp ce jocurile destinate consolelor au realizat vânzări în scădere cu 21%, la 8,9 miliarde de dolari.