Programat a debuta în Europa în iulie 2013, SUV-ul Forester renovat de Subaru aproape din temelii va fi înzestrat cu motoare mai eficiente, un şasiu revizuit, o cabină a habitaclului mai ergonomică precum şi cu noi sisteme de asistenţă şi de siguranţă menite a spori confortul şi a face deplasările mai sigure ca oricând.
Este greu să ai o filozofie aparte în era globalizării, însă Subaru a reuşit, fiind singura companie din lume care încă mai foloseşte motorul boxer pe scară largă în producţia de automobile, iar sistemul său de tracţiune integrală Simetrical-All Weel Drive (AWD) a devenit faimos în întreaga lume.
Comparativ cu generaţia Forester pe care urmează a o înlocui anul acesta, proaspătul model aduce 5 centimetri în plus la lungime, aceasta făcând un salt la 4,6 metri iar lăţimea atinge 1,8 metri (+3cm). Partea frontală a noului off-roader japonez se apropie de cea a crossover-ului compact Subaru XV.
Noul Forester 2013 se desprinde de imaginea unui break supraînălţat, astfel garda la sol de 22 cm, peste cea a SUV-urilor premium dedicate asfaltului, este de acum suficient de permisivă pentru a da curaj la aventurările pe un teren de dificultate medie. Sau cel puţin pentru cei mai domoliţi, simpla operaţiune de escaladare a bordurilor din jungla urbană la bordul noii generaţii Forester nu va mai fi o problemă.
Subaru Forester 2013 păstrează în prim plan tehnologia motoarelor ce lucrează în plan orizontal (cilindri opuşi), performantul diesel cu o astfel de arhitectură dar şi cele două motoare boxer pe benzină de 2,0 litri fiind unice în industria auto.
Primul turbo-diesel boxer din istorie aparţine Subaru, iar evoluţia motorizării de 2,0 litri montată pe actuala generaţie aduce pe noul Forester un plus de eficienţă în utilizarea fiecărei picături de motorină. Astfel, acesta dezvoltă 150 CP şi un cuplu motor majorat de la 320 Nm la 350 Nm