Efectele noului timbru de mediu sunt greu de estimat şi, deşi componentele sociale şi de mediu sunt prioritare, investiţia în tehnologii noi, nepoluante, se va dovedi mai profitabilă pe termen lung, a declarat Florin Niţă, business planning manager Honda Trading România (HTR).
"România este un stat european şi, deşi există o componentă socială de necontestat legată de puterea de achiziţie a românilor, trebuie să fim conştienţi că, pe termen lung, investiţia în tehnologii noi, mai puţin poluante se dovedeşte a fi mai profitabilă, per ansamblu, atât pentru clienţii de azi, cât şi pentru generaţiile viitoare. Este încă devreme să estimăm efectele noului timbru de mediu, dar considerăm că, în ansamblu, acesta ia în considerare principiile enumerate mai sus (atât componenta socială, cât şi cea de mediu)", a afirmat Niţă.
Acesta a precizat, totodată, faptul că, din cauza învechirii parcului auto naţional, siguranţa rutieră şi creşterea nivelului de poluare au devenit probleme stringente.
"La început de 2013, ultimele statistici arată că, în ciuda eforturilor depuse pe parcursul ultimilor ani de reînnoire a parcului auto, efectul general a fost contrar - de îmbătrânire a acestuia - fapt ce implică o degradare a siguranţei circulaţiei şi o creştere a nivelului de poluare, prin creşterea numărului de autovehicule cu o vârstă apreciabilă", a apreciat oficialul HTR.
Guvernul a adoptat în data de 19 februarie, în şedinţa săptămânală, Ordonanţa de urgenţă privind timbrul de mediu pentru autovehicule, noile prevederi urmând să intre în vigoare începând cu data de 15 martie.
Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a menţionat că, în actuala formulă de calcul, noul timbru de mediu menţine cote similare celor din prezent pentru tehnologia Euro 5 şi măreşte cotele pentru tehnologiile Euro 4 şi Euro 3. Pentru maşinile cu motor