S-o luăm cronologic:în ediția din 4 februarie, o echipă a emisiunii Acces direct de la Antena 1 o scarmănă pe Ioana Tufaru, fiica defunctei artiste Anda Călugăreanu, în jegul din urechi și dintre degetele de la picioare.
Cu această ocazie, 1,8 milioane de români cu stomacul tare, dintre care peste 900.000 din orașe (și peste două milioane de români la vîrf de audiență, din care 1,2 milioane orășeni), se holbează la emisiune, iar 120 dintre ei, ăia mai întregi la cap, sesisează CNA-ul. Pe 5 februarie, jurnalistul de media Petrișor Obae execută un lucru de bun-simț, și anume o listă a clienților de publicitate care au avut reclamă în ediția cu pricina a emisiunii Acces direct. Dintre cele 17 mărci arătate cu degetul, doar una își retrage publicitatea din cadrul emisiunii (compania Avon, mai exact), iar niște indivizi periculoși de la Antenă se trezesc să-l dea în judecată pe Obae, cerîndu-i daune de 500.000 de euro (recomandăm paginademedia.ro pentru detalii; demersul antenist e la fel de halucinant pe cît sună).
O săptămînă mai tîrziu, CNA amendează Antena 1 cu 20.000 de lei pentru ediția din 4 februarie a emisiunii prezentate de Simona Gherghe (care, ca să nu pară total inutilă, plînge ca proasta în direct), iar Cristian Ionescu, managerul redacției care se ocupă de emisiunile Acces direct și Un show păcătos, declară în fața membrilor CNA următoarele: „Nu mai e un secret că aici dezvoltăm un scenariu. Avem o poveste care începe de anul trecut. Ioana Tufaru a venit către noi ca un personaj care se construise la o altă televiziune (n.r. – PRO TV, Happy Hour)și am decis să facem o poveste inspirată 80% din viața ei reală. A acceptat să joace acest personaj pentru că este o persoană dezinhibată și contractul cu noi este una dintre sursele ei de venit. Nu facem un secret din asta”.
Deci, în sfîrșit, cărțile au fost aruncatepe masă, iar Antena 1 a r