Dacă actualul director general al TAROM, Christian Heinzmann rămâne în funcție până la finalul manadatului (octombrie 2016), planul său de management – care se presupune că va redresa compania – vizează înlocuirea actualei flote cu una nouă, pentru care este luată în calcul o colaborare cu Mitsubishi.
Potrivit lui Heinzeman, japonezii sunt dispuși la un schimb cu Tarom, mai exact, vor prelua avioanele vechi pentru care vor oferi la schimb unele noi, produse de Mitsubishi și neoperate, încă, de niciun alt operator aerian. Practic, Tarom va fi prima companie care le va utiliza. La pachet cu avioanele se va oferi trainingul piloților și asigurarea licenței pentru aceste aeronave, service-ul și mentenanța lor. Ar fi de menționat faptul că Tarom are aproape toate aeronavele în proprietate, iar contractul cu Mitsubishi sau oricare alt producător va presupune un leasing operațional.
”Intenţionăm să încheiem un contract cu un mare producător, de la Airbus la Boeing, Embraer sau Mitsubishi pentru înlocuirea flotei actuale. Urmărim o standardizare a flotei, printr-un contract de leasing operaţional. De exemplu, Mitsubishi are un nou tip de avion şi compania ar fi dispusă să încheie un astfel de contract cu ei. Sper ca în 2014 să luăm o decizie din opţiunile pe care le avem și să semnăm contractul”, a explicat Heinzmann.
Noile avioane ale producătorul japonez sunt configurate cu puțin peste 100 de locuri, ceea ce face imposibilă operarea curselor long courier cu ele. Practic, cu noile aeronave se urmărește păstrarea, mai mult sau mai puțin, a actualelor rute ale Tarom, excluzându-se pentru moment zboruri de lungă durată.
În afara alianței
Tot în planul de management al noului director este inclusă și posibilitatea ca Tarom să renunțe la apartența la alianța Sky Team (în care a intrat în 2010), lucru care ar costa