Pe fondul izolării de mai bine de două luni a oraşului Sulina în week-end, când nicio navă nu mai face transportul dinspre sau spre Tulcea, o firmă recent înfiinţată la Sulina a solicitat zilele trecute intrarea pe piaţa transportatorilor navali. Din păcate, dacă navele acestei firme au unde acosta la Sulina, la Tulcea tot cheul este ocupat şi singura variantă propusă a fost tocmai pontonul administratorului Portului Tulcea, APDM Galaţi. La ce preţ?
„Ni s-a răspuns «Vă dăm potonul nostru !» la care ne cere 744 de lei per zi, asta înseamnă circa 15 lei pe un bilet Tulcea – Sulina în plus sau 372 de lei la o navă mică. Nu putem atâta timp cât am adus patru nave în zonă, am cumpărat sediu la Sulina, am cumpărat sediu la Tulcea, am închiriat dană la Sulina, am închiriat dană la Crişan, am semnat contractele cu pensiunile să luăm bagajul şi să plecăm!”, a declarat Valeriu Marinescu, preşedintele Asociaţiei Patronale UGIR filiala Tulcea.
Potrivit acestuia, acostarea navelor la Sulina se face la pontonul cumpărat de firmă anul trecut cu taxe de cheu de numai un leu pe metru liniar pe zi, altfel spus de 30 de ori mai ieftin ca la Tulcea, situaţia fiind sesizată prefectului judeţului în ultima şedinţă a Comitetului de Dialog Social.
Varianta închirierii pontonului APDM Galaţi de la Tulcea, potrivit directorului de sucursală Petre Marinescu, nu s-a pus în discuţie niciun moment iar informaţia potrivit căreia cheul de la Tulcea este aglomerat este reală.
„Este foarte adevărat că avem cheul foarte aglomerat şi chiar nu mai putem face loc unui ponton în zona de interes a firmei menţionate. În schimb, închirierea pontonului nostru pentru această firmă nu s-a pus niciun moment, din câte ştiu eu, în discuţie. Ceea ce pot spune e că tarifele de acostare la pontonul nostru, nu doar pentru firma respectivă ci pentru toţi clienţii, este de 17,40 lei pe oră