Comisarul şef al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului, Cristian Nicula, şi adjuncta acestuia din OPC Satu Mare, Maria Pinter, au acuzat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă cu tema bilanţului pe luna ianuarie, numărul tot mai mare de reclamaţii depuse la oficiul sătmărean care nu îşi găsesc rezolvare. Şefii judeţeni şi regionali de la Protecţia Consumatorului pun situaţia pe seama numărului mare de societăţi intrate în insolvenţă în ultimii ani, ale căror garanţii pentru produsele vândute nu mai pot fi onorate după demararea procedurilor de lichidare judiciară. “Numărul acestui tip de reclamaţii este în creştere, iar noi ne vedem în postura de a clasa reclamaţiile ca nesoluţionabile”, a afirmat Pinter.
Cristian Nicula a precizat că instituţia pe care o conduce este, din punct de vedere al organizării, cu un pas înaintea regionalizării, întrucât Comisariatul are deja o structură de organizare regională. Nicula a prezentat şi o parte dintre problemele specifice cu care CRPC se confruntă în judeţele de frontieră. Potrivit afirmaţiilor sale, produsele importate din Ungaria şi UE, comercializate fără inscripţii în limba română sau fără însemnele UE, sunt tot mai frecvente.
Nicula a cerut îmbunătăţirea părţii de cercetare a reclamaţiilor şi creşterea calităţii actelor de control efectuate. “Degeaba dăm amenzi, dacă nu rezolvăm problema de fond. Controalele trebuie urmate de recontroale”, a mai afirmat comisarul regional, îndemnându-i pe comisarii judeţeni să stea cu ochii pe societăţile sancţionate şi după soluţionarea cazurilor reclamate.
Datele de bilanţ ale OPC Satu Mare pe luna ianuarie prezintă 133 de controale efectuate, 117 procese verbale redactate şi amenzi în valoare de 150.500 de lei.
Mihai Bledea
Comisarul şef al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului, Cristian Nicula, şi ad