Săptămâna Modei de la Londra a arătat noua implicare a retailerilor comerciali pe podium, dar şi apetitul pentru extravaganţă al mărcilor recunoscute internaţional.
Mizele industriei de modă au fost ridicate în acest sezon: o serie de branduri high street şi-au făcut apariţia pe podiumurile internaţionale. Începând de la colecţia River Island, realizată în colaborare cu Rihanna, care a fost prezentată la Săptămâna Modei de la Londra, show-ul Whistles din capitala engleză sau producţia H&M, care va debuta la sfârşitul lunii la Muzeul Rodin, în cadrul Săptămânii de Modă de la Paris. Topshop este brandul britanic care participă din 2001 la eveniment.
O nouă tendinţă pe val
Este primul an în care mai multe mărci comerciale dedicate publicului majoritar participă cu colecţii în interiorul celor mai grandioase evenimente de modă din an. Alexandra Shulman, editorul ediţiei britanice „Vogue“, crede că este vorba de o dezvoltare pozitivă, dar avertizează asupra punctului de saturaţie existent. „Sunt o mare fană a modei high street britanice şi mă bucur că suntem reprezentaţi la Săptămâna Modei. Dar la fel de bine trebuie să ne asigurăm că nu avem mai multe show-uri cărora nu le putem face faţă. Sper ca show-urile acestea să reflecte produsele care vor apărea în magazine mai târziu, nu doar să se folosească de haine pentru a atrage atenţia presei, iar după aceea să nu le mai producă şi să nu le mai distribuie“, a spus Shulman.
Mary Katrantzou
Acelaşi lucru s-a întâmplat şi pe podiumul american cu mărcile autohtone precum J. Crew, care a prezentat pentru a patra oară la Săptămâna Modei de la New York. Este o tendinţă care se conturează din ce în ce mai mult în fiecare sezon.
Vivienne Westwood
Motivele pentru aceste apariţii sunt mai mult pragmatice şi ţin de notorietatea brandului şi de dorinţa lui de a ataca mai multe palete de clienţi.