O firma din Cluj castiga, de cativa ani incoace, contracte publice de sute de mii de lei pentru promovare turistica, campanii de publicitate sau turism ecumenic. Reteta este simpla: instututiile publice arunca bani pe pliante, DVD-uri si spoturi publicitare si agentia de publicitate ofera cel mai mic pret la licitatii, astfel ca isi asigura adjudecarea contractelor. Cultura, Cenusareasa fondurilor publice in Romania, are castigatorii ei. Asa se face ca o agentie de publicitate din Cluj reuseste sa castige, de cativa ani incoace, zeci de contracte publice, multe cu finantare europeana, pentru promovare culturala si turistica. Qual Media, infiintata de Eugen Albu in 2001, este firma care a tiparit, in Romania, zeci de mii de pliante de promovare turistica, a inscriptionat sute de DVD-uri si a conceput zeci de albume foto, toate pe bani publici.
In Cluj-Napoca, agentia Qual Media a avut mai multe contracte pubice. Spre exemplu, in 2011, a semnat contractul de 144.743 de lei cu Primaria Cluj-Napoca, pentru promovarea prin campanii de publicitate a mai multor obiective turistice, in cadrul proiectului european „La pas prin orasul comoara”. Pentru acelasi program, firma a castigat un alt contract, de 275.000 de lei, pentru realizarea de materiale de promovare turistica. La aceasta licitatie, care a avut loc in 11 mai 2011, au fost depuse patru oferte, insa Qual Media a propus cel mai mic pret. Tot pentru Primaria Cluj-Napoca, agentia a organizat Festivalul Medieval în perioada 30 septembrie – 2 octombrie 2011, contra sumei de 34.000 de lei.
In 2011, agentia a castigat un contract si cu Consiliul Judetean Cluj, pe atunci condus de PDL-istul Alin Tise. Contractul de achizitie publica in vederea realizarii unor servicii de tiparire si livrare a materialelor de publicitate si reclama pentru obiectivele promovate in cadrul proiectului “Clujul – peisaj cultural” a