Parcul auto a crescut în ultimii 5 ani cu 27%, la circa 4,5 milioane de unităţi
Maşinile sunt, însă, tot vechi, iar intenţia de cumpărare a scăzut cu 12%
De când a început criza, piaţa auto a raportat de la an la an scăderi, atât în ceea ce priveşte vânzările de maşini noi, cât şi second-hand. Cu toate acestea, parcul auto din România a continuat să crească, astfel încât, în ultimii 5 ani, parcul naţional auto a ajuns la un total de 4.485.148 de unităţi la finele lui 2012, potrivit datelor prezentate, ieri, într-o conferinţă de reprezentanţii site-ului Auto.ro. Raportat la datele ultimului recensământ al populaţiei, această cifră arată faptul că există o maşină la fiecare 4 români. Ceea ce ar însemna aproape o maşină la fiecare familie.
Potrivit studiului realizat pentru site de către compania de cercetare Daedalus Millward Brown, circa o treime din parcul naţional este ocupat de maşinile produse de-a lungul timpului de către constructorul autohton, Dacia. Cu peste 1,41 milioane de maşini, Dacia ocupă aproximativ 31% procente din totalul maşinilor înscrise în România. Pe următoarele locuri sunt Volkswagen, cu aproape 570.000 de maşini, reprezentând o cotă de 12,7%, Opel, peste 453.000 de unităţi (10,1%), Ford cu aproape 270.000 de maşini (6%), Renault - circa 246.000 (5,5%) şi Daewoo cu aproximativ 240.000 de unităţi (5,1%). Mai departe, cu o pondere mai mică decât cele enumerate, urmează Skoda (4,1%), Audi (2,9%), Peugeot (2,5%), BMW (2,5%). Restul au cote mult prea mici.
Programele de înnoire a parcului auto nu au avut un impact semnificativ
Deşi în ultimii ani s-a pus accentul pe programele de stimulare a vânzărilor de maşini noi, vârsta medie a unui automobil a scăzut anul trecut, de la 10 ani la 12 ani. Mai mult, ponderea maşinilor foarte vechi, de cel puţin 20 de ani, rămâne încă destul de mare. Circa 17% din maşi