Consumul de droguri nu este un viciu modern al societăţii din zilele noastre. Istoria ne arată că narcoticele făceau victime încă din perioada secolului al XVIII-lea atunci când domnitorul Moldovei Grigore Ghica al II-lea a decedat din cauza opiumului. În perioada Micului Paris la modă era heroina şi cocaina, drogurile care l-au ucis pe celebrul simbol al României, aviatorul Ionel N.Ghica.
Luni, 30 mai 1932, presa din perioada interbelică era zguduită de cel mai mare scandal al unei personalităţi care a murit din cuza drogurilor. Simbolul naţional al vremii, aviatorul Ionel N. Ghica s-a stins din viaţă la numai 28 de ani în chinuri groaznice după o supradoză de heroină.
Tânărul prinţ atinsese culmile faimei europene mai ales prin performanţele sale realizate cu avionul SET-31 G, avionul românesc de mici dimensiuni SET-31G, botezat „România”, pe ruta Bucureşti – Saigon (30 martie - 16 aprilie 1932). Ghica a fost primul aviator român care reuşise să traverseze Asia şi să stabilească recordul naţional de distanţă, zburând mai 2.000 de kilometri între Londra şi Tetevan. În acea perioadă, la conducerea Federaţiei Aeronautice Internaţionale se afla prinţul român George Valentin Bibescu.
Viciul pariurilor
Om respectat de societate şi mare pasionat al curselor de cai, participa de fiecare dată când avea ocazia la cursele de la Hipodromul Băneasa, după cum povesteşte istoricul Dan Falcan.
Tânărul prin Ghica era deseori invitat chiar de către regele Carol al II-lea în loja sa de la hipodrom. Cu toate că ajunsese pe cele mai înalte culmi ale faimei, viaţa sa a fost marcată de o serie de abuzuri considerate tabu în societate. Drogurile tari de care era dependent, alcoolul şi viaţa de noaptea i-au distrus cariera şi, ulterior, viaţa.
Fiind un caz neobişnuit pentru acea vreme, presa interbelică a scris zile la rând despre acest tragic aveniment,