Planul de redresare al Tarom a ajuns în faza contradicţiilor. Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, crede că România are nevoie de avioane mai multe, pentru a întări poziţia Tarom pe piaţă. De cealaltă parte, managerul companiei, Christian Heinzmann, susţine că operatorul trebuie să-şi standardizeze flota şi să o reducă.
Tarom are 24 de aeronave. Flota este alcătuită din aparate Boeing, Airbus şi ATR, ceea ce reprezintă o problemă în accepţiunea directorului Heinzmann. O uniformizare a flotei ar reduce cu 35% costurile cu combustibilul, spune şeful Tarom, care recomandă ca operatorul aerian să renunţe la patru aparate de zbor, în următorii patru ani.
Compania înfiinţată în 1954 îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, iar şeful acestei instituţii, Relu Fenechiu, spunea joi că nu poţi dezvolta o companie aeronautică, decât mărindu-i activitatea. Cu alte cuvinte, avioane mai multe, prin achiziţii sau închirieri. Cu ce bani, însă?
Ultima achiziţie la Tarom s-a făcut în urmă cu nouă ani. Achiziţia unor noi avioane presupune un efort financiar de zeci sau sute de milioane de euro, dar Tarom, cu pierderile sale de circa 230 de milioane de euro în ultimii trei ani, ar avea dificultăţi uriaşe în a găsi resurse.
Compania aeriană a înregistrat anul trecut 2,19 milioane de pasageri, nivel similar cu cel din 2011.
Planul de redresare al Tarom a ajuns în faza contradicţiilor. Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, crede că România are nevoie de avioane mai multe, pentru a întări poziţia Tarom pe piaţă. De cealaltă parte, managerul companiei, Christian Heinzmann, susţine că operatorul trebuie să-şi standardizeze flota şi să o reducă.
Tarom are 24 de aeronave. Flota este alcătuită din aparate Boeing, Airbus şi ATR, ceea ce reprezintă o problemă în accepţiunea directorului Heinzmann. O uniformizare a fl