„Adevărul“ prezintă tratamentul la care a fost supusă clujeanca Maria Meşter de angajaţii filialei din Dej a Bancpost. Aceştia au sunat, conform motivării judecătorilor, nu numai acasă, unde au vorbit cu fetiţa femeii, dar şi la locul acesteia de muncă şi chiar la fostul soţ, făcând presiuni pentru ca Maria să-şi plătească o restanţă ... pe care n-o avea.
Sucursala din Dej a unei bănci este obligată să achite 4.500 de euro despăgubiri pentru că a traumatizat-o psihic pe fata uneia dintre clientele băncii. Angajaţii băncii sunau la domciliul Mariei Meşter, care a vea un credit la istituţie, şi întrucât aceasta nu era acasă, vorbeau cu fiica acesteia. Teodora, fetiţa femeii, a fost supusă unei expertize, iar medicii au stabilit că a fost traumatizată psihic în urma telefoanelor în care i se spunea că ”familia ei putea să doarmă în stradă”. ”A reieşit că reacţia anxioasă a fost generată de o situaţie existenţială cu care a fost confruntată - telefoane insistente primite”, se arată în experiza medicilor prezentă la dosar. Judecătoria Dej i-a dat dreptate femeii, obligând banca să achite 25.000 de euro despăgubiri, pentru că au traumatizat psihic un copil de 10 ani. Recursul a redus din valoarea despăbugirilor, până la cuantumul de 4.500 de euro, 2.500 de euro pentru Maria Meşter şi 2.000 de euro pentru fetiţa ei de 10 ani.
Ce a constatat instanţa
Din motivarea deciziei Judecătoriei Dej rezultă tratamentul la care a fost supusă clujeanca din partea angajaţilor băncii. „În speţă, probele administrate confirmă susţinerile din acţiune, relativ la faptele ilicite săvârşite în mod culpabil de către angajaţii băncii antrenaţi în activitatea de recuperare a creanţelor de la debitori, săvârşite la adresa reclamantelor, constând, pe de o parte, în demersul de înscriere a reclamantei în baza de date a Biroului de Credit cu informaţii negative