-Aria Dumneavoastră de cercetare este foarte vastă, dar cărţile şi studiile în care excelaţi sunt cele referitoare la epoca Renaşterii. Care e domeniul sau epoca mai apropiată de suflet?
-De epoca Renaşterii m-am detaşat relativ în ultimele două decenii, deşi am rămas "fixat" pe anume teme. Mi-ar plăcea să pot duce la bun sfârşit un proiect în care să mă reîntâlnesc cu arta acelei epoci. Nu vi-l pot împărtăşi, din superstiţie: de regulă, când se vorbeşte despre intenţii, se rămâne la faza de intenţie... Continuă a mă interesa însă arta barocului din Europa Centrală. Am "strâns material" pentru o carte ceva mai dificilă; are deja un titlu care defineşte precis tema: "Lucas von Hildebrandt şi cultura arhitectonică din Europa Centrală în secolul al XVIII-lea". O problemă va fi găsirea editorului: argumentul este foarte specializat şi - în plus - industria "cărţii de artă" este în criză de cel puţin un deceniu, în toată Europa.
-De când locuiţi în Italia, aţi desfăşurat o bogată activitate de cercetare şi sunteţi, între altele, coordonatorul unei colecţii fundamentale - "La pitture in Europa". Ce este această colecţie?
-Proiectarea acestei colecţii pentru casa editorială "Electa", lider mondial în domeniul cărţii de artă şi lider absolut în cărţile, cu înalt conţinut ştiinţific, de istoria arhitecturii, mi-a fost încredinţată la începutul anilor '90 de către fostul administrator delegat şi coproprietar al Editurii Electa din Milano, Massimo Vitta Zelman. Din 1994, după intrarea Electa în mâinile Grupului Mondadori, adică în mâinile Grupului Fininvest (proprietar Silvio Berlusconi), Vitta Zelman a cumpărat ceea ce mai rămăsese din vechea şi glorioasa casă editorială Skira şi în decursul a câţiva ani dificili a reuşit să facă din ea ceea ce făcuse şi din Electa, un lider în domeniul cataloagelor marilor manifestări artistice din Italia şi din Euro