Datele personale au devenit „moneda de schimb” a secolului 21. Revolutia digitala si mobila a atras dupa sine posibilitatea de a monetiza datele personale pentru a dezvolta servicii personalizate si pentru a crea noi surse de venit.
Ultimul raport Ericsson ConsumerLab arata faptul ca exista un nivel inca scazut de cunostinte legat de cum sunt folosite informatiile cu caracter personal, iar volumele mari de date anonime sunt rar percepute ca o amenintare.
In societatea din zilele noastre, companiile au posibilitati nelimitate de a colecta si folosi informatiile personale ale consumatorilor. Daca aceste informatii sunt folosite intr-un mod corect, ele pot ajuta la cresterea profitului unei companii si la crearea de noi surse de venit.
Totusi, sunt constienti consumatorii de adevarata valoare a datelor lor personale? Care sunt punctele sensibile ale cresterii nivelului de folosire a informatiilor personale de catre companii sau guverne? Scopul raportului Ericsson ConsumerLab despre datele cu caracter personal este de a descrie gradul de intelegere, nevoile, comportamentul si atitudinile consumatorilor cu privire la folosirea datelor personale ca un beneficiu.
Constatari cheie ale studiului Raportul Ericsson ConsumerLab arata ca peste 50% din consumatori sunt constienti ca informatiile personale le sunt colectate in scopuri comerciale, dar le sunt neclare motivatia, proportia si modul de folosire a acestor date. Citeste si:Orange: In noiembrie traficul de internet la metrou a crescut cu 40%Internet gratuit de la Vodafone pentru notebook-urile Sony Vaio de peste 4.000 leiRCS&RDS ofera Internet mobil abonatilor la Internet fix prin fibra optica
Putin peste 40% dintre consumatori le-ar permite companiilor sa foloseasca datele lor personale in cazul in care acestea sunt folosite pentru a personaliza o oferta, a imbunatati serviciile de ca