Vezi
Cu un numar impresionant de apeluri de urgenta s-au confruntat in 2012 angajatii Serviciului de Telecomunicatii Speciale Maramures, care au avut de raspuns, in cursul anului trecut, solicitarilor a peste 300.000 de maramureseni. Cinci operatori, care au sediul in cadrul Inspectoratului Judetean de Politie le raspund zilnic, zi si noapte, celor care solicita ajutor, si predau legatura mai departe, institutiilor abilitate sa le rezolve problema. Chiar daca numarul maramuresenilor care apeleaza numarul 112 este extrem de mare, specialistii in domeniu spun ca apelantii nu vor gasi niciodata numarul de telefon ocupat.
Seful Serviciului de Telecomunicatii Speciale Maramures, Marin Bancos, a explicat ca in 2012 s-a inregistrat o modificare in ceea ce priveste numarul de solicitari la 112 , insa afectat nu a fost numarul total de apeluri ci numarul apelurilor false, a carui pondere scade de la un an la altul.
“Numarul total de apeluri in 2012 a fost de 343.670 si deci in 2012 s-au primit in medie 40 de apeluri pe ora. Trebuie spus insa, ca aceasta este doar o medie. Exista perioade din zi cand pot sa vina la 112 si zeci de apeluri pe minut . Din acest numar impresionant, numarul de apeluri finalizate a fost de aproape 100.000, ceea ce inseamna o medie de 11 apeluri pe ora”, a declarat seful Serviciului de Telecomunicatii Speciale Maramures (STS), Marin Bancos.
“112, ce urgenta aveti? ”- este intrebarea care vine de la celalalt capat al telefonului, in momentul in care operatorii raspund la apeluri. In timp ce solicitantul prezinta sesizarea, informatia oferita de acesta este verificata din fata calculatorului, prin satelit, de operator, care poate vedea in timp real unde se afla persoana care a sunat la 112 si daca datele de identificare pe care le prezinta sunt adevarate sau false. In functie de informatiile pe care le obtin,