La 23 februarie 1893, era patentat la Berlin un motor cu ardere interna, cu aprindere prin compresie, inventat de inginerul Rudolf Christian Karl Diesel, personalitate deja cunoscuta la acea data in cercurile tehnice europene.
Mai intai, a incercat sa inventeze frigiderul
Ca multi altii, Rudolf Diesel si-a croit singur drumul in viata. Nascut la 18 martie 1858, provenea dintr-o familie de emigranti modesti, cu trei copii. Parintii parasisera orasul german Augsburg, pentru a se instala la Paris in tumultul evenimentelor din anul 1848.
Cand Rudolf a ajuns mai marisor, mama l-a trimis la rudele sale din Augsburg, sa invete acolo germana si sa fie dat la scoala. De la Augsburg i-a scris mamei sale, la varsta de 14 ani, ca doreste sa se faca inginer.
Fara resurse, dar silitor la scoala, a primit o bursa de merit, in baza careia si-a putut face sudiile la Politehica din Munchen, desavarsite ulterior in Elvetia. In ianuarie 1880, se intoarce la Paris, unde impreuna cu fostul sau profesor Karl von Linde, incearca sa inventeze frigiderul.
In 1883 se casatoreste la Martha Flasche, care este fascinata de mintea agera a sotului sau, il admira si il incurajaza sa se dedice inventiilor. Rudolf obtine mai multe licente in Franta si in Germania.
O cariera stralucita
O cariera stralucita, o familie fericita, cine isi poate dori mai mult? In 1890, familia, care avea deja trei copii, se muta la Berlin, unde noul motor cu aprindere fara scanteie conceput de Rudolf Diesel obtine licenta nr. 67207 din 23 februarie 1893. Numaidecat, industriasul Alfred Krupp si uzinele MAN il finantaza pentru construirea prototipului.
Motorul a fost conceput sa functioneze cu reziduri rezultate dupa distilarea petrolului, reducand astfel costurile de exploatare. Ideea de motorina nu era la acea data clar definita,