"Egoistul", "Titanic Vals", "Soţul păcălit", "Escu", "Oblomov" şi, nu în ultimul rând, "Gaiţele" sunt doar câteva dintre spectacolele care se joacă chiar şi de mai bine de 11 ani şi la care biletele se vând în numai câteva ore, potrivit unei analize gândul. Toate sunt piese de autor, puse în scenă de regizori de prestigiu şi având în distribuţie veterani ai scenei româneşti, dar şi tineri actori. Care este cheia longevităţii lor, într-o societate în care internetul şi cinematografia oferă extrem de multe oportunităţi? Distribuţia de excepţie, afirmă la unison reprezentanţii teatrelor bucureştene chestionaţi de gândul.
De la premiera care a avut loc în 16 noiembrie 2004, "Egoistul", un spectacol în care Jean Anouilh se pare că şi-a ascuns biografia sub chipul maestrului Radu Beligan, se joacă cu casa închisă. Câţiva ani, piesa a fost pusă în scenă la sala "Amfiteatru", cu 355 de locuri, a Teatrului Naţional Bucureşti. Chiar dacă în prezent se joacă la Sala Mare, care are o capacitate de 1.100 de locuri, biletele se vând ca la început şi, dacă nu stai la coada care se face o dată la fiecare două săptămâni când se pun în vânzare biletele şi reuşeşti să le găseşti a doua zi, poţi spune că ai avut mare noroc. Din distribuţia spectacolului (biletele costă între 20 şi 60 de lei) fac parte Radu Beligan, dar şi fiica maestrului Lamia Beligan, Carmen Stănescu, Marin Moraru, Mihai Fotino, Sanda Toma sau Medeea Marinescu.
Actorul, regizorul şi directorul Teatrului Naţional Bucureşti, Ion Caramitru, explică în două cuvinte motivul principal pentru care "Egoistul" este cel mai căutat spectacol de teatru din Bucureşti: Radu Beligan. "Minunata lui prezenţă la aproape 95 de ani într-un non stop pe scenă. Este un fenomen uluitor de forţă şi talent, care a bătut toate recordurile. Lumea vrea să îl vadă, visează să îl vadă. Nu se ajunge la bilete. Este un dezastr