La aşa probleme, aşa soluţii! După ce şi-au dat seama că şoseaua de centură a oraşului Cluj-Napoca a fost construită fără să se ţină cont şi de extinderea aeroportului, iar cele două ar ajunge să se intersecteze, autorităţile au anunţat acum că au găsit o soluţie: mută cursul râului Someşul Mic, pentru a face loc avioanelor! La aşa probleme, aşa soluţii! După ce şi-au dat seama că şoseaua de centură a oraşului Cluj-Napoca a fost construită fără să se ţină cont şi de extinderea aeroportului, iar cele două ar ajunge să se intersecteze, autorităţile au anunţat acum că au găsit o soluţie: mută cursul râului Someşul Mic, pentru a face loc avioanelor!
Când au văzut dezastrul care s-ar putea întâmpla în cazul în care construcţia pistei ar continua şi, conform proiectului, ar ajunge până la şoseaua ce centură, autorităţile au început să se scarpine în cap şi să caute soluţii.
Prima ar fi fost să strice o bucată de şosea şi să refacă planurile, pentru a o construi pe altă rută.
Soluţia nu a fost una acceptată, astfel că s-au gândit să extindă pista în direcţia opusă, adică spre râul Someşul Mic.
Nici aici nu este însă mai mult spaţiu, aşa că autorităţile locale au decis să mute cursul apei!
Lucrările încep luna viitoare
Astfel, Administraţia Bazinală de Apă Someş-Tisa a anunţat că lucrările de deviere a Someşului, în zona Aeroportului, vor începe în luna martie.
Aceasta, după ce autorităţile au obţinut nu mai puţin de 18 milioane de euro, fonduri europene nerambursabile.
Cu toate acestea, suma asigură doar finanţarea a 52,6% din lucrări. Obţinerea acestei finanţări permite ca pista de aterizare de 2.100 de metri să devină funcţională în acest an.
Noul director TAROM, Christian Eduard Heinzmann, îşi doreşte să reînnoiască flota aeriană a companiei.
Printre planurile de management se numără şi intenţia de creştere a veniturilor