Oficialii europenii au întocmit o nouă legislaţie, cu mai multe reguli pentru operatori şi mai multe drepturi pentru clienţii acestora
UE a impus un nou set de reguli pentru companiile ce operează în industria de telecomunicaţii, garantând clienţilor mai multă flexibilitate în privinţa duratei contractului cu abonament pe care îl semnează, datele personale la care au acces operatorii de telefonie şi alegerea reţelei favorite, notează portalul go4it.ro.
Toţi cetăţenii Uniunii Europene, indiferent de ţara în care locuiesc, au de acum dreptul să schimbe reţeaua de telefonie într-o singură zi, operatorul de telefonie fiind obligat să permită acest lucru în maxim 24 ore. Noua lege se aplică atât pentru contractele încheiate pentru servicii de telefonie mobilă, cât şi cele de telefonie fixă şi permite utilizatorilor să-şi păstreze vechiul număr de telefon atunci când migrează într-o altă reţea.
Operatorii să nu mai încheie contracte mai mari de 2 ani
Ca un efect direct, noua legislaţie permite utilizatorilor să aleagă oricând un pachet cu abonament care se potriveşte nevoilor lor, întâmpinând mai puţine dificultăţi la schimbarea reţelei de telefonie. Pentru facilita acest lucru, Comisia Europeană a interzis operatorilor de telefonie să mai încheie contracte cu o durată mai mare de 24 luni.
De asemenea, companiile de telefonie sunt obligate prin lege să ofere utilizatorilor şi opţiunea încheierii unui contract cu durată maximă de 12 luni. Măsura are rolul de a pune capăt presiunilor făcute asupra utilizatorilor pentru semnarea unor contracte pe termen lung, de multe ori încheiate pentru pachete de servicii necompetitive şi costisitoare, de care clienţii nu pot scăpa decât prin plata unor penalizări importante.
Clienţii trebuie înştiinţaţi când sunt breşe de securitate
O altă schimbare majoră face referir